Přemýšlíte nad expanzí e-shopu?

Přemýšlíte nad expanzí e-shopu?

Jak na expanzi e-shopu? Máte fungující e-shop v české verzi a přemýšlíte nad jeho expanzí? Bojíte se ale limitů, které může takové expanze přinášet. Chybí vám jazyková vybavenost? Nevíte, kam přesně se zaměřit? Hledání nových trhů je logickým posunem, když vám podnikání jde. Kam je vhodné v tuto dobu e-shop směřovat?

Začněte s expanzí e-shopu jednoduše

V podstatě prvním rozšířením každého českého e-shopu je sousední Slovensko. Země je blízká nejen jazykem, ale i podobnou strukturou obyvatelstva a podobnými zvyky nakupování na internetu. Přijatelná je i mezistátní doprava zboží a zákonná úprava.

E-shopová řešení a e-commerce nabízí celkem snadnou možnost přidat jazykovou mutaci a spravovat alternativní shop v jiném jazyce ve stejné administraci.

Co potřebujete:

  • jazykovou mutaci
  • nastavení jiné měny, rovněž také přizpůsobení se místním legislativním povinnostem, často i jinému DPH apod.
  • SEO – to funguje stejně jako u nás, je tedy snadno nastavitelné na SEO výrazy v klasickém administraci
  • překlady – pokud chcete uspět, nepodceňujte kvalitní překlady – ať váš obchod nevyzní lacině jako při automatickém překladu
  • vhodné jsou i místní srovnávače
  • vhodnou reklamu (výborně funguje například affiliate marketing)
  • udělejte si průzkum trhu a taky chování spotřebitelů – jaké preferují popisky, jak platí za zboží, zda vyhledávají podle fotek nebo podle recenzí atd.

Čtěte: Odstoupení od smlouvy u zboží přehledně a jasně

Jaké země jsou vhodné k expanzi

Po Slovensku by se dalo předpokládat, že nejlepší budou další sousední státy. Nemusí to tak být. Například západní země, které nabízejí velký trh, jsou často v držení velkých e-shopů, přes které se lze velmi snadno prosadit. Polsko je velmi národní a tradiční země, zde lidé dávají přednost svým produktům a službám, před těmi zahraničními.

Vhodnou volbou je soustředit své podnikání více na východ nebo na jih. Maďarsko, Rumunsko, Balkán. Tam jsou země, které ještě zdaleka nemají nasycený trh. I když je kupní síla obyvatelstva nižší, postupně se na internetové obchodování začínají soustředit. Časem se zde tedy dá čekat velký potenciál.