Příprava na vánoční prodej

Vánoce (a před nimi i Mikuláš), patří tradičně k největším tahounům prodeje. Každý shání nějaký dárek na Vánoce. Proto je třeba se na nadcházející perné dny z pohledu prodávajícího řádně připravit. Na co nezapomenout, abyste dosáhli co nejlepších výsledků? Jak připravit e-shop na vánoční prodej?

Včasná příprava je základ úspěchu

Pokud nemáte e-shop otevřený první rok, můžete vycházet ze zkušeností z předchozích let. Máte odhad, kolik musíte mít naskladněného zboží, jak zajistit personální obsazení, jak nasmlouvat přepravní služby a jak zajistit provoz zákaznické linky.

Komunikace se zákazníky

Před Vánoci je třeba počítat s tím, že zákazníci budou zvyšovat nejen objednávky, ale budou řešit i případné reklamace, navýší dotazy na zboží i případné vracení nevhodných dárků po svátcích. To vše patří k prodeji, ale jedná se o časově náročné komunikování se zákazníky, na které byste se měli připravit. Určitě bude vhodné rozšířit dobu, kdy jste zákazníkům k dispozici, a to třeba i na víkendy nebo večerní hodiny.

Naskladnění zboží

Příprava na vánoční prodej je důležitá. Předzásobte se opravdu důkladně. Celý svět pociťuje krizi dodavatelských řetězců a nedostatek zboží. Před Vánoci se to jistě projeví o to více.

Výhody zákazníkům

Řešte nedostatky slevou nebo speciálními poukazy. Vyprodané zboží nebo zboží, které budete mít třeba až na jaře ovšem můžete prodat už dnes – zkuste zapojit dárkové poukazy s pozdější dobou vyzvednutí. Nebo nabídněte za čekání slevy.

Rady k úspěchu – příprava na vánoční prodej

      1. Komunikujte se zákazníky individuálně.
      2. Dodržujte dodací termíny.
      3. Osvěžte svůj e-shop vánočním zbožím.
      4. Pomáhá soustředit se na tradice spojené s nejoblíbenějšími svátky roku.
      5. Nafoťte i nesezónní zboží s vánoční tématikou.
      6. Zkontrolujte si absolutně správnou funkčnost webu.
      7. Nepodceňujte SEO optimalizaci a soustřeďte se i na long tail. Výrazy jako nejlepší dárky na vánoce vás jednoduše na přední místa vyhledávačů nedostanou.
      8. Podpořte prodej na svém e-shopu novými bannery a tématikou Vánoc.
      9. Plňte obsah webu – žádané jsou články na blogu, které pomáhají s prodejem.
      10. Zboží a obchod dostatečně propagujte.

Co pro zvýšení prodeje na Vánoce opravdu funguje?

  • garance dodání do svátků
  • dárkové balení předmětů
  • dárek nebo sleva navíc
  • dárkové poukazy
  • možnost prodloužit dobu na vrácení zboží
  • individuální přístup
  • rychlá reakce prodávajícího
www.nejendarky.cz