Obchodování na internetu s sebou přináší spoustu pozitiv i negativ. A hlavně možností výdělku, přivýdělku a využití dalších partnerů k tomu, abyste propagovali své služby a zboží. Jedním z takových nástrojů je i affiliate marketing. Je to specifický druh marketingu = partnerský marketing. Jak funguje? Jak se díky němu zviditelnit nebo si přivydělat?

Affiliate marketing jako forma propracované spolupráce

Affiliate marketing novinkou v online světě rozhodně není. Funguje vlastně už od počátku zřizování e-shopů. Rozvoj digitálního trhu se ale nevyhýbá ani tomuto typu propagace, a proto se affiliate programy v současné době stávají celkem pravidelnou součástí spolupráce mezi inzerenty a partnery. Ano, týká se to vždy obchodu, e-shopu, nebo jiného poskytovatele služeb či zboží, který vystupuje v roli inzerenta. A na druhé straně je partner, obsahový web, jiný e-shop, blog a podobně, jehož prostřednictvím probíhá propagace inzerenta a on za to získává provizi. Provize je udělována za doporučený produkt, proklik nebo třeba uskutečněný nákup. Záleží na nastavení spolupráce.

Nejvíce se do affiliate programů zapojují:

  • e-shopy se zbožím
  • prodejci služeb
  • prodejci finančních produktů
  • poskytovatelé energií

Affiliate marketing nabízí jednotlivé e-shopy samostatně, ale jednodušší je propojení přes nějakou síť, která poskytuje komfortní služby inzerentům i partnerům (publisherům). Affiliate síť zajištuje bezproblémové zaznamenání prodejů, technickou podporu a podobně.

Vše funguje díky cookies

Affiliate marketing funguje přes odkaz, který si partner umístí na stránky svého webu. Může to být v textu, v obrázku, banneru, videu, newsletterem, přes sociální sítě – jednoduše mnoha způsoby.

Pokud pak vaše zmínka (cílená nebo skrytá propagace) přiměje potencionální zákazníka otevřít odkazovanou stránku a tam učiní obchod, provize z takového obchodu bude patřit vám.

archiv LNR

Výkonnostní management

Affiliate je tak založen na výkonu, provizi získáte za provedenou objednávku. Inzerent tím získává mnohem cennější zdroj propagace, než je běžně placená PPC reklama a jiné typy komerční kampaně.

Kdy se affiliate marketing vyplatí inzerentovi?

Především když prodává zboží nebo poskytuje služby s velkou marží.

Kde například funguje affiliate program? Třeba při propagaci tvorby e-shopu. Ale nejen tam, stačí navštívit nějakou síť poskytovatelů programů affiliate, nebo sledovat stránky, které chcete propagovat, zmínku o tomto typu spolupráce jistě najdete.