Anchor text zlepší pozici webu ve vyhledávačích

Anchor text zlepší pozici webu ve vyhledávačích

Anchor text je natolik běžnou (a často praktickou) součástí v podstatě všech textů na internetu, že si takový text čtete, aniž byste nad tím víc uvažovali. Víte přesně, co to je anchor text, jaké jsou jeho podoby a jak prospěšný je v marketingové oblasti? Umíte takový text napsat a správně jej použít?

Co je anchor text

Jedná se o slovo, slovní spojení, nebo i větu (případně jiný prvek), kterou použijete v běžném textu a umístíte na ni hypertextový odkaz. Tento odkaz pak směřuje na jinou stránku stejného nebo úplně jiného webu. V běžném článku takový text poznáte na první pohled a jistě jej znáte – je totiž podtržený a barevně odlišený od zbývajících slov. Pokud na něj najedete myší, barevné zvýraznění se obvykle zvýší a kurzor myši se změní na ikonku, která umožňuje proklik. Vypadá to třeba takto.

Takovýto text je výborným způsobem, jak přimět vyhledávačové roboty indexovat lépe vaši stránku.

Logické směřování dle obsahu

Anchor text ale není jakékoli libovolné slovo v textu. Jeho smyslem je napovědět již právě jeho použitím, kam vlastně bude proklik směřovat.

Například, že se bude jednat o zdroj k textu, že se o tématu dozvíte více, nebo v případě produktů či služeb, že vás proklik zavede na stránky e-shopu a tak dále. Je tedy třeba volit ideálně klíčová slova. Takto jednoduše vlastně anchor využijete i ve spojení se SEO – optimalizací pro vyhledávače.

Využití anchor se vyplatí

Díky anchor textu máte možnost budovat zpětné odkazy cílené na konkrétní stránku. Díky tomu pak můžete smysluplně propagovat svůj web či zboží a umožňovat vyhledávačům umísťovat web na lepších pozicích. Proto také není úplně moudré dávat prokliky přes neúčelná slova, jako: více najdete ZDE.

PŘÍKLAD
X          Kde zajistit originální texty? Klikněte ZDE.

         Poradíme, jak vybavit web originálními texty.

Cílem anchor textu je jeho zapracování do článku nenásilně. Měla by proto být volena slovní spojení, která souvisí s článkem a netříští jej. Klíčová slova je proto možné i skloňovat – přece jen si nechcete odradit čtenáře nesmyslnými větami.

Jaká jsou pravidla?

  • Text má odpovídat obsahu,
  • je odlišený od okolních slov,
  • odkazuje na správné stránky (interní nebo externí),
  • odkaz samozřejmě musí fungovat.

Typy anchor textů

  • Pro marketingové účely se nejlépe hodí ty s přesně se shodujícími slovy,
  • ale dobře poslouží i trochu volnější forma,
  • pak jsou to ty zmíněné, jako ZDE, TADY, ODKAZ apod.,
  • nebo lze využít i přímý odkaz třeba podnikani-info.cz ,
  • k prokliku poslouží i obrázek, tlačítko nebo jiný doplněk.