10 způsobů, jak propagovat web zdarma

10 způsobů, jak propagovat web zdarma

Mít v dnešní době naprosto jedinečný web nebo nabídku produktů a služeb, které nikdo jiný nenabízí, je trochu složité. Proto, pokud se potýkáte s konkurencí, jistě hledáte způsoby, jak svůj web více zviditelnit a přenést do povědomí budoucích zákazníků nebo klientů. Řešením samozřejmě může být svěření propagace webu profesionálům. Ale pokud máte omezené finanční prostředky, asi budete hledat cestu, jak propagovat web zdarma.

Možností je několik a svou cestu k tomu, co vám bude fungovat prostě musíte vyzkoušet. Abyste vyčerpali co nejvíce možností, představíme vám 10 způsobů, jak propagovat web zdarma. Můžete využít jakoukoli z možností nebo je cíleně kombinovat.

10 způsobů, jak propagovat web zdarma

  1. Optimalizace stránek

Pro mnohé je využívání SEO absolutní samozřejmostí, ale mnoho webů s tím má stále ještě problém. SEO je jednoduše nejpřímější a první cestou, jak zajistit výborné výsledky umístění vašeho webu ve vyhledávačích A nemusí vás to nic stát. Je třeba optimalizovat stránky tak, aby docházelo k řazení klíčových slov, která cílíte.

  1. Dávejte na svůj web obsah

Ať už jsou vaše stránky zaměřeny na cokoli, je dobré starat se pravidelně o jejich obsah. Úspěch totiž neznamená nasypat web daty a pak jen čekat, až ho někdo objeví. Musíte s ním pravidelně pracovat, dodávat do něj články (pokud je to vhodné), textovat správně produkty a starý obsah aktualizovat. Roboti vyhledávačů na internetu mají rádi, když se obsah propojuje (anchor texty) a staré věci se oživují. Věnujte tedy čas starým článkům a pravidelně je aktualizujte. Dávejte svým čtenářům kvalitní a aktuální data. Recyklujte!

Měňte pravidelně bannery za nové neokoukané. Čas od času udělejte drobné úpravy webu třeba i v rozložení.

  1. Piště o novinkách a používejte grafiku

Zásobujte své čtenáře informacemi, které jim konkurence neposkytne, buďte proklientští a na svém webu nabídněte něco navíc. Používejte doplňkové prvky. Oblíbené jsou především obrázky, grafy, videa a jiné grafické pomůcky.

  1. Registrujte svůj web

Základem je také registrace webu alespoň na základních seznamech:

  1. Propojujte s jinými weby

Můžete se aktivně zapojit a vyhledat jiné weby s podobnou tématikou. S nimi se pak domluvit na spolupráci. Můžete vkládat odkaz, PR články nebo jinou formu propagace na jejich stránky a zvýšit tak povědomí o sobě nebo navýšit návštěvnost vašich stránek.

Takovou formu propagace zdarma vám můžeme nabídnout i my, zde na podnikani-info.cz Pokud máte zájem propagovat sebe, službu nebo třeba firmu, rozhodně se obraťte na naši redakci. Můžeme vám nabídnout zveřejnění jednoho článku zcela zdarma, a to i s prokliky, fotkami nebo třeba bannerem. Článek je zajímavou formou propagace i proto, že v obsahu webu zůstává stále.

MÁTE ZÁJEM O ČLÁNEK?
  1. Využívejte sociální sítě

K propagaci zdarma můžete využít i běžné sociální sítě, mimo FB se vyplatí především Twitter, Instagram a především LinkedIn. Ovšem neopomínejte se věnovat aktivnímu přidávání příspěvků. Účty musí být stále živé, aby dosahovaly kýžených výsledků. Odkazy na sítě pak dejte i do patičky webu nebo do e-mailového podpisu.

  1. Komunikujte s klienty

Řadě stránek pomáhá jako propagace webu zdarma pravidelná komunikace se zákazníky, využívání diskusních fór nebo slušná komunikace u příspěvků jiných. Na to je zvlášť dobrý třeba LinkedIn. Ale můžete mít i svou poradnu, aktivní spolupráci při nákupu, nebo možnost komunikace u jednotlivých produktů nebo pod obsahovými články.

  1. Newslettery a e-mailing

Newslettery prostě pořád fungují. Jedná se o totiž snadný a nenákladový způsob propagace firmy. Zásadní je neposílat obsah zbytečně složitý, protože pro tuto formu komunikace se zákazníky platí, že v jednoduchosti je síla. Není třeba nijak náročný obsah – zaujměte krátkým úvodem a hned dejte odkaz na příspěvek. Míra počtu prokliků bývá vysoká.

  1. Srovnávače cen

Zvlášť pro e-shopy je hodně výhodné využívat (třeba i neplacenou verzi) srovnávačů cen, jako je Heuréka nebo Zboží. Využívá je totiž hodně lidí. Registrace firemního profilu není příliš náročná a pro prodejce produktů je zdarma. Dostanete tak odkaz na váš web nebo můžete i propojit své zboží s vyhledávačem tak, abyste byli zařazeni do katalogu.

  1. Propagace mimo internet

Je třeba myslet na to, že nejen virtuální svět je cesta, jak se zviditelnit. Nepodceňujte i úplnou klasiku jako je adresa webu na okně provozovny, na polepu auta. Používejte reklamní předměty, můžete si nechat vytvořit banner nebo letáčky, skvělou volbou je také vizitka. Málo co z tohoto je samozřejmě úplně zdarma. Ale třeba jste dostatečně kreativní a šikovní a naše tipy pro vás budou inspirací.

foto / archiv LNR