Jak ušetřit v podnikání | 5 rad, které zvýší úspěšnost byznysu

Jak ušetřit v podnikání | 5 rad, které zvýší úspěšnost byznysu

Rozdíl mezi úspěšnými a neúspěšnými podnikateli není pouze v životaschopnosti jejich podnikatelského záměru, ale také v tom, jak svůj byznys vedou. Úspěšní podnikatelé dennodenně přemýšlí nad svými náklady a hledají způsoby, jak je snížit na minimum. Způsobů, jak ušetřit v podnikání existuje celá řada. V tomto článku vás seznámíme s pěti nejúčinnějšími.

Vyhněte se tradičnímu marketingu

Tradiční marketing, jako jsou reklamy v rádiu nebo v televizi, jsou značně nákladné a pro některé podniky, výrobky a služby navíc zcela neefektivní. Ve 21. století naštěstí existuje i hromada dalších, mnohdy mnohem účinnějších možností. Pokud chcete propagovat nějaký výrobek, můžete napsat guest post na tematický web, případně výrobek nabídnout influencerovi výměnou za reklamu na jeho profilu.

Abyste při propagaci svého výrobku byli co nejefektivnější, musíte samozřejmě přesně určit svojí cílovou skupinu. Od tohoto bodu se potom odvíjí veškeré snahy o propagaci.

Nakupujte ve velkém

Pokud máte volné alespoň nějaké peníze, skladové zásoby a další věci potřebné pro chod vaší kanceláře (jako například papír nebo čisticí prostředky) byste měli nakupovat ve velkém. Důvod je prostý, při nákupu většího množství zboží vám obchodníci obvykle dají slevu.

Vybírejte nejlepší ceny

Ceny za zboží se podnik od podniku liší a rozdíl může činit stovky ba dokonce i tisíce korun (v závislosti na ceně samotného zboží), této radě proto přikládáme mimořádný význam. Čas při hledání nejlevnějšího zboží vám ušetří srovnávače cen. Další alternativou jsou obchody, které prodávají zboží za zlomek ceny pouze kvůli tomu, že mají poškozený obal, nebo že pocházejí z výstav atd. Možností, jak nakoupit levně, je v dnešní době spousta. Dejte si tu práci a využijte je.

Přejděte na home office

Home office není pro každého, ovšem pokud ve vaší společnosti existuje pracovník, který by se na něj hodil – ať už pracovními úkoly, tak i osobnostním profilem – měli byste to využít. Pracovníci na home office nepotřebují pronajatou kancelář a ušetří vám také za elektřinu nebo za vodu.

Zaznamenávejte si všechny výdaje

Výdaje v podnikání byste neměli zaznamenávat pouze pro svoji účetní, ale také sami pro sebe. Díky seznamu výdajů přehledně vidíte, kolik a za které položky utrácíte, což vám může pomoci určit položky, za které tak utrácíte zbytečně (či za které položky byste mohli ušetřit). Seznam výdajů si proto veďte velice pečlivě, může se jednat o odrazový můstek pro efektivnější podnikání.

Jak ušetřit v podnikání – závěrečné shrnutí

Jedním z hlavních cílů každého správného podnikatele je minimalizování nákladů. Čím nižší náklady na podnikání budete mít, tím více peněz vám zbyde na rozvíjení vašeho byznysu a na zvýšení vašich zisků.

Minimalizovat náklady na podnikání lze mnoha různými způsoby, nabízí se třeba i běžné způsoby snížení nákladů na vodu nebo elektřinu. Přitom platí, že čím více způsobů šetření přijmete za vlastní, tím spíše bude vaše podnikání úspěšné.

Autor: Lucie Jiříková

foto / archiv LNR

Čtěte: Povinné ručení a jak na něm ušetřit

TIP na článek: Co je obchodní model B2B a model B2C