Pár praktických tipů pro lepší fungování e-shopu

Pár praktických tipů pro lepší fungování e-shopu

Mít vlastní e-shop v této době není nic nemožného. Pokud se chcete věnovat pouze byznysu, je dobré, aby vám s jeho stavbou alespoň zezačátku pomohl nějaký odborník. Ale pokud máte dost času (nebo vás třeba brzdí finanční prostředky), určitě si můžete svůj e-shop vybudovat úplně sami. Je ale nutné brát v potaz to, že digitální svět, jehož součástí se váš obchod stane, se vyvíjí a neustále vyvíjet bude. A že práce na e-shopu bude neustálá – abyste si našli zákazníky, zachovali si je, a ještě drželi krok s konkurencí. Máme pro vás pár praktických tipů pro lepší fungování e-shopu.

Téma: Zvládnete provozovat e-shop při zaměstnání?

  1. První dojem

Nejen o jiných lidech si tvoříme první dojem už po několika vteřinách. Je to tak v podstatě se vším a e-shopové stránky prostě nejsou výjimkou. Stačí opravdu chvilička, aby zákazník zhodnotil vizualitu vašich stránek a rozhodl se, jestli se mu budou líbit nebo ne. Proto je vhodné sázet nejen na kreativitu, ale i originalitu. Správně zvolený design stránek je prostě základem. Využít můžete nejrůznější platformy, které poskytují logické a přehledné členění e-shopu. Nejlépe je třeba vyzkoušet bezplatné dočasné verze, abyste zjistili, že vám daná podoba bude sedět. Poznáte tak nejužitečnější funkce, složitost nebo jednoduchost administrace a podobně.

Své zákazníky samozřejmě můžete ohromovat různými vychytávkami, jako jsou vyskakovací okna a podobně. Ale je dobré to nepřehánět. Je vhodné dát jim čas, aby si váš obchod prošli a různé informace o slevách a podobně jim ukazovat až po nějaké době (nebo například při jejich odchodu).

  1. Ověřte si funkčnost všech prvků

Do světa by měl jít e-shop pouze funkční. Dbejte na to a pečlivě vše nastavte a zkontrolujte. Toto rozhodně nepodceňujte.

Zjistěte:

  • jestli funguje zobrazování obchodu na různých zařízeních (počítač, tablet, mobil),
  • jestli jsou odkazy funkční,
  • zda jsou všechny proklikatelné prvky opravdu v provozu,
  • také zda jsou všechny obrázky dostatečně kvalitní v daných velikostech,
  • jestli funguje celý objednávkový systém – od přidání zboží do košíku až po vystavení faktury.
  1. Zákazník na prvním místě

Mít elektronický obchod je velkou výhodou. Oproti běžnému kamennému nemusíte platit nájem, nemusíte své zákazníky vyhlížet na ulici a rozhodně se nemusíte omezovat na určitou lokalitu. Zákazníky můžete získat z celé republiky nebo i ze zahraničí. Na jednu stranu to tedy znamená větší dostupnost, na druhou stranu je třeba myslet na to, že bude třeba vybudovat pevnou základnu, tvořit obsah a využívat různé marketingové nástroje, aby se váš e-shop prosadil nejen mezi konkurencí, ale i v rámci zobrazování ve vyhledávačích.

Zákazník by pak měl být na prvním místě vašeho zájmu.  A proto byste se neměli bát dávat najevo, jak vám na vašich zákaznících záleží. E-shop by tak měl být uživatelsky přívětivý a může klidně nabízet řadu výhod, jako jsou drobné dárky, slevy, slevy na dopravě, bonusy a podobě.

Se zákazníky zkuste zůstat v kontaktu. Posílejte jim další slevu na příští nákup, za každý nákup pošlete poděkování. Zapojte je do vylepšování webu – i do hodnocení (třeba na srovnávačích).

  1. Tvořte kvalitní obsah pro lepší fungování e-shopu

Abyste přivedli na svůj e-shop zákazníky, musíte využívat co nejvíce různých prostředků. Mějte účty na sociálních sítích, používejte hodně fotografií, využívejte videa (návody na použití, ukázky využití nebo třeba postup výroby produktu), pokud to jde. Také tvořte textový obsah. Protože jednou z nejsnadnějších cest, jak přivést zákazníky jsou poutavé články (třeba na blogu). Díky nim také optimalizujete obsah webu pro vyhledávače a zlepšujete si tak pozici mezi konkurencí.

Domovskou stránku i jednotlivé kategorie doplňte kvalitním popisem, také logy, grafikou a podobně. Kategorizujte produkty – žádného zákazníka nebude bavit procházet celý obchod hledáním nějakého produktu, aby nakonec zjistit, že tam třeba ani není.

Nezbytností jsou informace dané zákonem, informace o cookies, také kontakty, zásady vracení peněz, reklamace atd.

Téma: Je SEO důležité pro váš web?

  1. Vytvářejte reklamy od prvního dne

Reklamní bannery umisťujte na přední stránky a pravidelně je obměňujte. Do reklamy ale i investujte.

Zvýšit povědomí můžete i zpětnými odkazy – třeba propagací produktů na relevantních a oblíbených webech, blozích, nebo třeba i časopisech. Čím více zdrojů odkud k vám budou chodit návštěvníci budete mít, tím postupně méně utratíte za reklamy.