Negativní reklama v komentářích umí potrápit

Negativní reklama v komentářích umí potrápit

Je až s podivem, kolik firem v dnešní době nedbá na negativní reklamu ve formě nespokojeného zákazníka. Zvlášť se s tím setkáváme ve chvíli, kdy firma neprodává na internetu, často nemá webové stránky, nebo je nemá obnovované, obsahově a podobně, nevyužívá sociální sítě… Prostě to „nehlídají“ a majitelé se domnívají, že jim nemůže negativní reklama ublížit.

Je to chyba. Nespokojenost je často projevována mstivostí

Nespokojený zákazník (nebo hůře, mstivý zákazník) si cestu, jak vám své pomyslné příkoří vrátit, najde velmi snadno. A není to jen hudrováním v rodinném kruhu nebo večer u piva, je to často právě přes internet. Anonymizovaná doba využívání dat i posílání anonymních zpráv, stížností či udání, si v tomto opravdu libuje.

Bránit se před takto vedenou negativní reklamou, kdy se o vás mluví, aniž byste mohli reagovat (často se to ani včas nebo dokonce vůbec nedozvíte), je skutečně více než těžké.

TIP NA ČLÁNEK: Nekalá soutěž a její podoby

Obdobné je to s nenávistnými komentáři pod zprávami nebo různými články

„Zásadně si je nečtu. Lidé produkují „hejty“, nemají vyvážené informace, prezentují pouze svůj velmi často zaujatý pohled na věc. Velmi málokdy lze najít něco konstruktivního, chytrého, něco, co by k debatě o tématu nějak přispělo.“

Nedělat chyby ale nejde. Je to prostě lidské. Nejde na 100 % uspokojit tužby každého klienta, nejde na 100 % napsat to, co se bude každému líbit.

Negativní reklama v komentářích – co s tím? Nechat to být?

I negativní komentáře jsou ale vyjádřením svobody projevu. Každý má na to právo. A je na vás, jestli to budete ignorovat, budete na to nějak reagovat (pozitivně / negativně), smažete je nebo necháte smazat apod.

Jestli ale kritický pohled nebo hodnocení překročí míru do tzv. „hate speech“ projevu (což jsou hrozby, urážky, obscénnosti, podněty k nepřátelství, násilí a jiným protiprávním činnostem) pak je třeba cenzura, nahlášení atd. Pokud provozujete sami portál s možností přidávání komentářů, musíte tyto komentáře řešit. Umožněte poškozené firmě právo na odpověď, spolupracujte na komunikaci s veřejností.

Nehejtujte.