Reklamní slepota na internetu

Jak to, že i když si dáte takovou práci s tvorbou banneru – máte z něj tak malý užitek? Umístěn na špatné stránky? Nezapadá do kontextu? Ne, nemusí to tak být. Celkem známou věcí, se kterou musí marketéři na internetu často pracovat, je tzv. bannerová slepota – reklamní slepota uživatelů a návštěvníků stránek. Jak lze snížit reklamní slepotu nebo jak se před ní bránit?

Reklamní slepota jako obrana před okolím

Reklamní slepota zdaleka není jen fenoménem internetu. Žijeme v době, kde na nás z různých míst neustále útočí záplavy barev, dat a informací, lákadel, slev a výhodných nabídek. Reklamní byznys je masivní. Zapnete rádio – slyšíte reklamu, díváte se na televizi – běží reklamní blok, pustíte si počítač – a odklikáváte protivná vyskakovací okna, abyste se vůbec mohli dostat k vlastnímu obsahu.

Řada lidí si tak vědomě i podvědomě vytváří vnitřní obranu. Provádí selekci zbytných a nezbytných informací. Reklamní blok v televizi využije k přepnutí programu nebo možnosti jít se napít, rádio přeladí, nebo obsah nevnímá, na internetu reklamní sdělení prostě ignoruje nebo odklikává.

Takže nemá cenu propagovat?

Z pohledu propagace výrobku nebo značky to však není dobře. Pořád platí, že se prodává to, co je vidět. Reklamy totiž mají smysl, i když přes ně dochází k minimální konverzi do konkrétních stránek. Lidský mozek totiž vizuálně zpracovává neuvěřitelné množství dat. Uvádí se, že lidské oko, které je hned po mozku druhý orgán těla, zvládne zaznamenat až 36 000 informací za hodinu. A to i reklamní bloky, které se vědomě snažíte ignorovat.

Jak lze zvýšit úspěšnost reklamních bannerů?

  • Především snížením vizuálního smogu. Přehnané množství reklam, obrázků a dat na jednom místě vytváří silné šumy, které člověk musí roztřídit. Pokud je reklamy používáno střídměji, má větší šanci na úspěch.
  • Další možností je obsah. Vytvořit banner, který jednoduše ihned zaujme. Tedy dobrý a neotřelý nápad, který chytí.
  • Netradiční využití reklamy. Používání speciálních pluginů na webech a grafických efektů.
  • V neposlední řadě je to pak pravdivý obsah reklamního sdělení. Chybou je lákat zákazníky na nějaké akce, které nakonec na webu vůbec nejsou. Funguje také propagace s užitečnou informací, radou, recenzí a podobně.

Sdílet