Sdílená kancelář poskytuje prostě víc výhod

Sdílená kancelář poskytuje prostě víc výhod

Nejen v době pandemie, ale pravděpodobně i po ní, bude vysoký rozvoj a obecný zájem prožívat systém sdílených kanceláří. Sdílená kancelář je zajímavým řešením pro větší i menší podnikatele. Jako jsou výhody a nevýhody využívání sdíleného pracoviště?

Sdílená kancelář / flexibilní kancelář

Zásadní důvodem, proč začít nad sdílením kanceláře přemýšlet, je možnost snížení nákladů, které jsou s provozem každé kanceláře spojeny. Zároveň zůstává zachovyný standard i lukrativní místo adresy. Náklady se totiž jednoduše dělí na více podnikatelských subjektů, které budou prostory využívat.

Jak to funguje?

Ke své dispozici máte kanceláře a její vybavení na určitý počet dní / hodin v měsíci. Tyto dny a místo si obvykle rezervujete přes nějaký systém (recepce, program, aplikace). Další firma, která stejné prostory také využívá, pak prostě zvolí jiný termín – nebudete se s nimi potkávat. Kanceláře můžete využívat pro běžnou administrativní činnost, zajištění jednání, schůzek a dalšího.

Sdílená kancelář – jaké jsou výhody?

  • nízké náklady
  • bez smluv s dodavateli energií, služeb
  • bez nákladů na vybavení kanceláře
  • dosažení lukrativní adresy (sídla společnosti)
  • služby recepce, případně někdy i třeba administrativní síly

Sdílená kancelář – jako jsou nevýhody?

  • v kanceláři se dělíte o místo, není možné zde nechávat důležité dokumenty a osobní věci volně (tuto situaci řeší uzamykatelné skříně a sejfy)
  • nutnost plánování rezervace termínů

Sdílené kanceláře nabízí řada společností. Jsou většinou umístěny v administrativních budovách. Vybudovat si ji ovšem můžete i vy, pokud nějaké kancelářské prostory vlastníte a nabídnete je tak k dispozici jiným firmám.


SLOVNÍČEK POJMŮ

Felxibilní kanceláře / coworking:

  • Hybridní kanceláře – kombinují soukromé prostory firmy a prostory, které nabízí dalším projektům
  • Servisované kanceláře – kanceláře se zabezpečenými službami